Opera FANtastica – aprilie 2019

Luminița Arvunescu în dialog cu Ana Camelia Ștefănescu

O nouă ediție a seratelor muzicale OPERA FANtastica la Muzeul Colecţiilor de Artă

Marți, 2 aprile 2019, de la ora 18:00, iubitorii şi cunoscătorii în devenire ai muzicii clasice sunt aşteptaţi la Muzeul Colecțiilor de Artă (Calea Victoriei 111) pentru o nouă ediţie a seratelor muzicale OPERA FANtastica, inițiate și moderate de Luminița Arvunescu în colaborare cu „Asociaţia pentru Muzică, Artă şi Cultură”. Invitata acestei searate este, de data aceasta, soprana și profesoara de canto, stabilită la Bruxelles,  Ana-Camelia ȘTEFĂNESCU – laureată cu Premiul al II-lea și Premiul Publicului la ediția din 1996 a prestigiosul Concurs Internațional “Regina Elisabeta” din Belgia – cu care Luminiţa Arvunescu va dialoga, ca de obicei, atât pe teme de biografie personală, cât şi pe teme muzicale. Pe lângă dialog, seara va cuprinde un program muzical, pe care Ana-Camelia Ștefănescu îl va susţine acompaniată la pian de conf. univ. dr. Andreiana Roșca, de la Universitatea Națională de Muzică din București.

Intrarea este liberă, cu rezervarea locurilor obligatorie la office@musicarte.ro.

***

Soprana Ana-Camelia Ștefănescu s-a născut la București și a absolvit cursurile Universității Naționale de Muzică bucureștene la clasa de Canto a apreciatului tenor Ionel Voineag. Este laureată a unor importante concursuri internaționale de canto (Verviers – în 1995 și ”Reine Elisabeth” – în 1996) și, până la stabilirea în  Belgia, a activat ca solistă a Operei bucureștene, pe scena căreia a interpretat dificile roluri ”de coloratură”, precum: Lucia (Lucia di Lammermoor), Rosina (Barbiere din Seviglia), Zerbinetta (Ariadna la Naxos) și Regina Nopții (Flautul fermecat).
Debutul său internațional, a avut loc la Teatro Comunale din Florența, cu rolul Regina Nopții din opera ”Flautul fermecat” de Mozart – rol pe care l-a cântat apoi pe cele mai importante scene lirice europene: de la Operele de Stat din Viena, Hamburg și Berlin, până la teatrele din Graz și Nissa. Iar când producția din Berlin a fost pusă în scenă în Japonia, Ana-Camelia Ștefănescu a fost invitată de dirijorul Daniel Barenboim pentru a interpreta rolul și acolo.Alte angajamente internaționale din cariera Anei Camelia Ștefănescu, au inclus rolurile: Olympia (Povestirile lui Hoffmann) în noua producție a regizorului Dieter Kaeg pentru Opera din Irlanda, Regina din ”The Verurteilung des Lukullus”de Paul Dessau și Narsea din ”Solimano” la Opera de Stat din Berlin, L’Enfant, Le Rossignol și La Princesse din  opera într-un act ”Copilul și vrăjile”de Ravel, la Teatro Real din Madrid. Recent, soprana Ana Camelia Ștefănescu a primit cronici generoase pentru debutul ei în rolul Ophélie (Hamlet, de A. Thomas) din producția  regizorului Vincent Boussard – dirijată de Patrick Fournillier – propusă de Opéra National du Rhin la Strasbourg și Mulhouse, pentru La Folie din opera ”Platee” de Rameau – dintr-o producție premiată, aparținând regizoarei Mariame Clément (împreună cu ansamblul Les Talens Lyriques dirijat de Christophe Rousset) și, de asemeni, pentru rolul Violetta din noua producție a operei La Traviata semnată de Vincent Boussard.
În plus față de angajamentele sale de operă, Ana-Camelia Ștefănescu a realizat mai multe înregistrări cu Societatea Română de Radiodifuziune și pentru WDR din Köln. De asemenea,a susținut o serie de concerte și recitaluri în România, Spania, Polonia, Elveția, Franța, Olanda, Luxemburg și Regatul Unit, inclusiv un concert în România natală alături de tenorul Jose Carreras. A cântat sub bagheta unor dirijori de mare renume, ca: Daniel Barenboim, René Jacobs, Mark Minkovski, Ivan Fischer, Simone Young, Bertrand de Billy, Peter Schreier, Sebastian Weigle, Philippe Jordan, Josep Pons, David Gimenez, Emanuel Villaume.